Orosi Tünde – Lélekfa

A lányunk még egészen pici volt, amikor először vittem oldásra. Amikor végeztünk Ildikó a következőket mondta: A legnagyobb ajándékot adtad most neki, hogy elhoztad. Talán ez a mondat is hozzásegített ahhoz, hogy a gyerekekkel való foglalkozást ennyire fontosnak tartom. Látom, hogy milyen nagy változást lehet elérni náluk rövid idő alatt. Ők még nyitottak, fogékonyak, elfogadóak és a legjobb időben vannak, hogy találkozzanak egy olyan szemlélettel, amivel eddig még nem sikerült nekik.

A kicsik és nagyok életében sok forduló pont van. Talán nem is gondolnánk, hogy az az időszak, amikor elkezdődik az ovi, sok feldolgozatlan problémát hagy maga után. Hasonló a helyzet az iskola kezdéssel. Sok kliensemnél szükséges volt ezen korok valamelyikében dolgozni.

Gondoljunk bele egy picit abba, hogy nekünk felnőtteknek olykor milyen nehéz megbirkózni egy új, szokatlan vagy váratlan helyzettel. Segíthetünk csemetéinknek azzal hogy, olyan eszközt adunk a kezükbe, amit akár önállóan is használhatnak, ha stressz helyzettel kerülnek szembe. Hozzáteszem a szülői motiváció és példamutatás nélkülözhetetlen.

Ebben segít nekünk a Lelkesítő tréning.

A teljes tréning 2×2 napot vesz igénybe és 2 modulból áll, melyek egymásra épülnek. Az első két nap a tanulási nehézségek blokkjainak oldásával és az oldási technikák tanításával foglakozik. A második két nap az emberi és társadalmi kapcsolatokról, valamint önmaguk és egyéniségük elfogadásáról szól.

A lelkesítő tréning első része visszaadja a gyerekek tanulási vágyát, felkészíti a stresszmentes tanulásra, valamint segít abban, hogy könnyebben vegye az elé gördülő akadályokat.

A tréning során a magukkal cipelt beidegződéseket oldjuk és helyükbe pozitív érzéseket táplálunk. Segítünk gyermekének megtalálni azokat a módszereket, amelyekkel a mindennapi életben sikeresen helytállhat. Felkeltjük az érdeklődését és megtanítjuk önmaga és az élet ismeretére, szeretetére.

A tréning segít megelőzni a tanulási nehézségeket, írási, olvasási problémákat, magatartászavart, önbizalomhiányt. Támogatja a helyes énkép kialakítását, valamint a pozitív önértékelést.

Mit érzékel ebből a gyerek? Játszunk, bábozunk, rajzolunk, zenét hallgatunk, tornázunk, mesélünk. Csupa olyan dolgot csinálunk amiket a gyerekek szeretnek. Észrevétlenül, viszont hatékonyan távolítjuk el a felmerülő blokkokat.

A módszer fontos része hogy, a megerősítő gyakorlatok otthon is végezzék a gyerekek, hiszen ezek segítségével válnak tartóssá az eredmények! Éppen ezért hangsúlyt helyezünk a szülőkkel való kapcsolattartásra, konzultációra is. Ennek kereteiben a második nap végén szülőknek is megtanítjuk a stresszoldó gyakorlatokat, így a tréning az egész család harmóniáját szolgálja.

Az alap tréning témái:

1. “Hogyan érzem magam, amikor tanulok”

2. „Vajon mindig ilyen felemás érzésem volt a tanulással kapcsolatban?”

3. “Miért nem veszek észre szavakat? Miért hibázok többet az írás elején, mint a végén?”

4. “Tudom, hogy tudom, de nem merek megszólalni” vagy “Valamit jól leírok, és később kijavítom rosszra.”

A haladó tréning témái:

1. „A csoport nyomása, szülők, testvérek, társak.”

2. „ A tehetség ajándék – eredetinek lenni.”

3. „A testem a legjobb barátom.”

4. „Érzések – érzelmek.”